Bonzai

Bonzai
CannabisBonzai

onsdag 25 januari 2012

Stickning

Nu är jag trött på all packning, haha trots att vi knappt ens äger några prylar känns det som det blev mycket. Faktiskt ganska skönt att ha så här lite saker i alla fall när man ska flytta.

Idag tänkte jag ta en paus från sådana saker och fokusera på att sticka istället, håller på med ett par sockor som jag försökt få tid till under en vecka nu ungefär. Tycker det är en mycket bra sysselsättning, man får lägga tankarna på annat och slappna av huvudet en stund. Även väldigt bra att göra medan man åker kollektivt eller sitter i långa köer på till exempel ams eller liknande.

Sockor har jag tidigare haft svårt för men efter ett samtal med en bekant som gav mej lite inspiration igen, dock genom sin fru så tog jag tag i att lära mej sticka hälen och lyckades vilket jag blev väldigt nöjd över. När jag hittar igen min kamera får jag lägga upp en bild på sockorna.

Nästa projekt har jag tänkt sticka en tröja till min man, håller även under tiden på med en mysig halsduk till dottern, som nyss fick ett par benvärmare också.

Som sagt det är skönt när man väl kommer igång. Önskar dock jag kände någon som jag kunde utbyta tips och stickerfarenheter med så man kunde utvecklas tillsammans det är lite roligare än att bara sitta och nöta allt på nätet jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar