Bonzai

Bonzai
CannabisBonzai

måndag 23 januari 2012

Några tankar

Nu är det så att inom mej flödar tankarna konstant. Allt möjligt mellan himmel och jord både bra och dåliga. Det är mycket skit som kommer ur mej ibland, men också en del bra. Därav kommer det bli mycket svammel i denna blogg. Men det gillar jag, skriver allt jag tänker utan att undanhålla eller ändra på något för syns skull.

Det är något jag inte gillar att folk väldigt ofta gör saker enbart för syns skull. Förhållanden som är dåliga ska se bra ut för omgivningen. Hem som inte är perfekta ska ha den perfekta fasaden. Fasad är viktigt för människor. Min man är så gällande familjen, men det har med hans svårigheter att öppna sej överhuvudtaget att göra. Trots att jag vet var det bottnar i från honom kan jag bli väldigt frustrerar ibland.

Hur som, att visa äkta känslor och tankar är farligt det ska vi passa oss för. Om du inte passar in i mallen kanske någon ifrågasätter dej eller ännu värre fryser ut dej. Jag säger till min man när han ibland (inte ofta, och mest för min dotters skull) ber mej tona ner min personlighet inför andra att jag är den jag är om någon inte gillar det den ser så vad spelar det för roll jag är lika glad och nöjd ändå, det är random människor som jag inte bryr mej om i fall de inte gillar min o-trendiga stil eller att jag ordbajsar mycket.

Tyvärr som min man säger så kan barnen bli lidande om föräldrarna inte passar in, vuxna är väldigt bra på att visa sina barn vad som inte är ok. Barn med fel föräldrar kan bli utan kompisar bara av den saken vilket jag tycker är mycket fel. Att Sverige är ett sånt smyg klassamhälle skäms jag över. Jag är mycket noga med att säga till min dotter att det spelar ingen roll vilka kläder, vilket utseende, fattig-rik någon har/är så länge det är någon som inte visat att den förtjänar motsatsen ska man vara vänlig mot alla. Hon har anammat det faktiskt trots sina sju år är hon väldigt klok vad gäller sådant och är väldigt empatisk och förstående till andra människor.

Jag har under de senaste åren gjort mej av med många vänner också om man ens kan kalla dem vänner, det är ett ord som för mej har stor betydelse och en vän är någon man alltid kan lita på vad det än gäller annars är det en bekant. De få vänner jag har kvar försöker jag vårda så gott jag kan. Några av mina vänner sållades ut efter att jag gick ut med att jag är för legalisering/avkriminalisering av cannabis, en del på grund av rasism.

Jag börjar bli äldre nu och vill inte omge mej med ignoranta människor som bara bryr sej om sej själva. Det kan tyckas hårt kanske att avsluta vänskaper på grund av anledningar som dessa. Men människor som ej kan lära om eller ens försöka bilda egna vettiga uppfattningar om diverse viktiga saker behöver jag inte i mitt liv. Jag behöver ingen som försöker trycka i mej lögner vilka jag vet är långt ifrån sanna, eller att behöva få skit för att jag känner många invandrare och oftast ser efter andras välmående innan mitt eget. Människor som inte respekterar mej som person, de vill ändå inte vara vän med mej om de ska försöka ändra på mej.

Nog om detta, jag skulle kunna sitta här hela natten och bara skriva som det känns. Min man arbetar borta under veckorna så det blir ensamt och mycket tid att filosofera vilket nog kommer göra denna blogg outhärdlig för många.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar