Bonzai

Bonzai
CannabisBonzai

tisdag 24 januari 2012

Bland annat Sexköpslagen

Jag undrar varför är sex och sexualitet fortfarande lite tabu. Jag älskar sex och skäms inte för att säga det. Min man säger att jag borde söka hjälp för att vara sexmissbrukare. Ibland tänker jag att det vore skönt att lobotomera hjärnan så jag inte tänker lika mycket på sex då vi ligger i en väldigt ojämn nivå. Jag är översexuell och min sambo är asexuell. Vilken bra kombination va.

Vi har börjat prata mer och mer i vårt hem om politik och dylikt, det är rätt kul vi delar många åsikter, de flesta men vi skiljer oss vid en del. Min man är som Cartman han hatar hippies medan jag älskar hippies och är lite hippie själv i själen. Så ibland gällande liberala tankar så blir vi lite heta då han anser liberaler bara vara ett gäng lata hippies. och jag ser upp till dem lite, trots att av det jag läst så delar jag inte alla idéer men väldigt många av dem. Ingen av oss är politiskt aktiva mer än att vi ser till att rösta vid omröstningar. Men han hyser starka åsikter vilka han inte är sen med att berätta.

Fast den senaste frågan vi pratade om där tänker vi likadant, jag kom att tänka på detta nu när jag tänkte på sex och satt och läste lite i gamla artiklar.

Vad vore så fel med att avskaffa sexköpslagen? Den hjälper ingen mer än moralisterna att sova gott då de slipper se/tänka på problemen som faktiskt finns och som faktiskt går att göra mycket åt. Varför ska inte en mycket utsatt grupp få chansen till ett bättre liv med lite trygghet i sitt yrke. De kanske skulle slippa människor som utnyttjade dem på hemska sätt, slippa arbeta under svåra förhållanden. Sexköpen sker ju ändå oavsett om det är lagligt eller ej. Borde vi inte ta hand om de människor vi har i Sverige, även de som lever lite i skymundan som inte riktigt accepteras av samhället. Det är lättare att de utnyttjas som systemet är idag då de inte har något säkerhetsnät.

Det vore skönt om Sverige var ett land där alla klasser i samhället hade samma rättigheter, men som det är nu känns det inte så. Jag har länge trott att Sverige är ett ganska bra land som tar hand om sitt folk. Kanske jag överdriver, kanske inte jag är ingen expert inom området. Jag vet bara att det ej fungerar som det är nu att allt för många människor har det mycket sämre än vad de skulle kunna ha med hjälp av vissa justeringar.

Men skulle det inte kännas bättre om man visste att man gjort det man kunnat för att hjälpa en medmänniska? varför ska den prostituerade inte få ta del av arbetslivets fördelar, varför ska de bara få alla nackdelar. Varför ska de inte ha någon som ser efter deras rygg, som hjälper dem vid tunga tider, missbruk, misshandel. Ingen kommer att kunna bli tvingade till prostitution ändå. Vad jag ser så handlar det bara om att de ska få rätten att leva så normalt det bara går trots det yrke de har.

Här var en gammal artikel jag hittade nu som var rätt bra;

http://www.newsmill.se/artikel/2011/01/31/grunderna-f-r-den-svenska-sexk-pslagen-r-djupt-ohederliga

Nu har jag svamlat nog och hoppas någon kan hjälpa till i min tankegång här och rätta om jag tänker något helt upp och ned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar