Bonzai

Bonzai
CannabisBonzai

tisdag 24 januari 2012

Flytt, pengar.

Nog med predikan nu en stund, kommer jag igång så är det svårt att få mej sluta. Idag skall packas till största delen då flytten sker på lördag. Tyvärr kommer min kära man att arbeta över i helgen så jag får ta itu med detta själv tillsammans med hans farföräldrar. Vilket kom väldigt lämpligt, nästan för lämpligt. Men det kommer säkert gå bra, trots den monstruösa säng vi har vilken måste hivas ut från balkongen på ovanvåningen då den ej går nedför trappan tyvärr.

Detta blir en mycket bra flytt, vi får ner halva bostadskostnaden per månad, vilket är välbehövligt då man ej är gjord av pengar. Sedan är det ju dessutom kul att kunna göra andra saker än att bara bo för de pengar man sliter ihop.

Pengar betyder på tok för mycket, min man vill ha allt på en gång så nu tar han chansen till övertid så fort han får den "vi behöver pengarna". Medan jag själv tycker att tiden tillsammans är viktigare än några extra tusenlappar i månaden då vi nu ändå kommer att klara oss mer än väl ändå utan dem.

Nu ska vi äta lunch jag och min goa dotter som är nyligen hemkommen från skolan. Behövde bara få ur mej lite löst också blir så tunga tankar i huvudet resten av dagen annars när jag redan kommit igång som jag gjorde idag.

Livet är som det är, vill man kan man jobba för att göra det bättre annars låter man bli men klaga då i såna fall inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar